عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1400
بازدید : 711
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

دانشمندان دانشگاه اسلامی علیگر هند، فناوری جدیدی را برای درمان زخم پای دیابتی اختراع کردند.

تیمی از محققان دانشگاه به سرپرستی پرفسور اسدالله خان از واحد میان رشته‌ای بیوتکنولوژیک موفق شده اند یک نانو کامپوزیک جدید مبتنی بر رویکرد درمان فتوداینامیک (PDT) را برای درمان زخم پای دیابتی درست کنند.

پژوهش این محققان و ثبت اختراع شان اکنون موفق شده است تا اجازه انتشار در مجله علمی «Scientific Report» را کسب کند. همچنین با استفاده از این فناوری این محققان توانستند تا زخم پای موش‌ها را نیز درمان کنند.

پرفسور اسد الله خان از دانشگاه علیگر هند که سرپرستی این پروژه را بر عهده داشت، در این باره می‌گوید: شباهت‌های آناتومی و فیزیولوژیکی ما رابر آن داشت تا تحقیقات گسترده‌ای را در باره ارزیابی این روش درمانی جدید روی مدل‌های حیوانی پیش از بکاربردن آن به روی انسان به انجام برسانیم.

او افزود: در این آزمایش زخم‌های پا در موش‌های دیابتی با موفقیت درمان شدند. تا کنون هیچ کدام از آنتی بیوتیک‌های در دسترس، قادر به این کار نشده بودند.

طبق گفته وی، نمونه‌های حیوانی ظرف ۱۴ روز به وسیله این فناوری تازه درمان شدند. وی همچنین از انجام آزمایش‌ها بر روی نمونه‌های انسانی در این ارتباط خبر داد.

طبق گفته‌های پروفسور اسدالله خان، تحقیقات مستقل نشان می‌دهد که هر چند دقیقه یکبار در سراسر جهان یک عضو قطع می‌شود و اهمیت آن زمانی که شما بدانید بیشتر این قطع عضو‌ها ناشی از زخم پای دیابتی هستند، دو چندان می‌شود.


تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1400
بازدید : 1486
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

برای ترسیم ماتریس اهمیت عملکرد، هریک از محورها به دو نیمه تقسیم میشوند. بنابراین مسئله اصلی تحقیق حاضر، ارزیابی شاخصهای بهبود فضای کسبوکار در ارتباط با سرمایهگذاری در حوزه مسکن به کمک روش تحلیل اهمیت عملکرد است تا بدین طریق ابتدا عملکرد موجود شاخصها بررسی شود و پس از آن با تعیین اهمیت هریک از شاخصها و تشکیل ماتریس اهمیت عملکرد، تعیین شود اصلاح کدام شاخصها میتواند بهترین تأثیر را بر بهبود فضای کسبوکار در حوزه مسکن داشته باشد. هدف اصلی تحقیق حاضر ارزیابی شاخصهای بهبود فضای کسبوکار در حوزه سرمایهگذاری مسکن به کمک روش تحلیل اهمیت عملکرد است. بر اساس جدول t برای سطح اطمینان 95درصد و عدد z معادل 1/96 است. در تحقیق حاضر مراحل ثبت مالکیت (تفکیک و صدور سند مالکیت)، معادل با این شاخص در نظر گرفته شده است. در پژوهش حاضر مراحل مرتبط با صدور پروانه ساختمانی، معادل با این شاخص در نظر گرفته شده است.

ثبت برند یکی از اقداماتی است که میبایست در هنگام ثبت شرکت انجام بگیرد ،در ادامه این مطلب موسسه ثبت شرکت کریم خان به توضیح اجمالی در رابطه با مفهوم برند میپردازد،برند یا نام تجاری نامیست که سبب تمایز محصولات و خدمات و شرکتها از سایر خدمات و شرکت ها می شود. که در این صورت چنانچه شخص دیگر از آن نام و نشان تجاری یا مشابه آن درخصوص کالای مورد نظر استفاده نماید تحت تعقیب کیفـری و حقوقـی قرار خواهـد گـرفت. مقدار d در این تحقیق با توجه به تحقیقهای مشابه انجامشده به روش IPA در مقیاس 9تایی لیکرت، برابر 0/2 در نظر گرفته شد و از آنجا که سطح پذیرفتهشده برای بیشتر پژوهشهای مدیریتی 95 درصد است که معمولاً به وسیله سطح اطمینان0/05 ≥Pبیان میشود (الوانی و همکاران، ۲۰۱۲) در این تحقیق نیز این سطح، 95 درصد در نظر گرفته شد که نشان میدهد اطلاعات بهدستآمده تا 95درصد قابل اطمینان هستند. که در فرمول شماره 1 n نشاندهنده تعداد نمونه، نشان دهنده انحراف معیار، z نشاندهنده سطح اطمینان محقق و d نشاندهنده اندازه خطای پذیرفتنی است (الوانی و همکاران، ۲۰۱۲). دسترسی به انرژی الکتریکی: فرایند دریافت اشتراک برق از نظر تعداد مراحل، مدت زمان موردنیاز و هزینه مترتب برای کارگاه جدید است.

لازمالاجرا شدن قرارداد (کارایی دادگاه در حل و فصل اختلافات تجاری): تعداد مراحل، مدت زمان موردنیاز برحسب روز و هزینه برحسب درصدی از بدهی. انتقال حقوق؛ صاحب علامت تجاری میتواند، حقوق خود را بهطور موقت یا دائمی به شخص یا اشخاص دیگر منتقل کند (قرارداد فروش یا اجازه بهرهبرداری) در هر حالت، الزامی به انتقال شرکت، کالاها و یا کارخانه به منتقلٌ الیه وجود ندارد. علامت تجاری چون معرف کالای تاجر است امروزه اهمیت اقتصادی پیدا کرده و کسانیکه محصولات و کالاهای فروشی به بازار عرضه می کنند آن ها را با علامتی مشخص می سازند که بازرگانان دیگر حق استعمال آن علامت را در کالاهای مشابه ندارند. لازم به ذکر است که جهت ثبت علامت تجاری و داشتن اطلاعات درست و حتی گرفتن مشاوره کامل می توانید از مشاوره رایگان مشاوران ثبت برند کریم خان بهره ببرید. ایروانی (2010) در پژوهشی به بررسی جایگاه ایران در شاخص رقابتپذیری جهانی و فضای کسبوکار پرداخته و به این نتیجه رسیده که لازم است فرایندهای انجام کار اصلاح شود. اشرفی و فهیمیفر (2011) طی مطالعهای به بررسی و مقایسه شاخصهای مرتبط با بهبود فضای کسبوکار بین ایران و کشورهای همسایه پرداختند.

بهبود فضای کسبوکار در کشورها همواره بهمنزله بستری لازم برای رشد اقتصادی مطرح است. محیط کسبوکار به مفهوم مجموعه قوانینی است که بر هزینه شرکتها تأثیر دارد، مانند هزینه مجوزها، تشریفات اداری، مالیات، هزینههای نیروی کار و غیره (احمدپور داریانی، داوری و رمضانپور نرگسی، 2010). محیط کسبوکار عوامل مؤثر بر عملکرد بنگاههای اقتصادی است که مدیران یا مالکان بنگاهها نمیتوانند آنها را تغییر دهند یا بهبود بخشند. شرکت از اجتماع 2 یا چند شریک یا سهامدار و یا موسس که دارای هدف مشترکی برای رسیدن به یک هدف واحد تشکیل می شود گفته می شود و از زمانی تشکیل می شود که دو یا چند نفر قصد تشکیل آن را داشته باشند. این شاخص مراحل الزامی برای صادرات و واردات محموله استاندارد کالا را گردآوری و درواقع سهولت تجارت با خارج، موانع و مشکلات صدور و ورود کالاها را اندازه میگیرد. سهشنبه 00/9/23، تهران , (اخبار رسمی): با جهانی که کارآفرینی در آن در حال گسترش است، دیگر ثبت برند تجاری کافی نیست! نتایج تحقیق وی بیانگر آن است که اصلاحات فضای کسبوکار ارتباط مثبت معنیداری با رشد اقتصادی کشورها دارد.

 

منابع:

https://www.my.gov.sa/

 https://www.sabterahroshan.com/


تاریخ : پنج شنبه 4 آذر 1400
بازدید : 150854
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

با میانگین حدود ۱.۸ متر مربع ، پوست بزرگترین اندام بدن انسان است که نه تنها خود انسان ، بلکه  انواع مختلف میکروارگانیسم ها نیز از آن سهمی دارند. نقش اصلی پوست محافظت از بدن ما در برابر نفوذ میکروارگانیسم های خارجی و سموم به عنوان یک مانع فیزیکی است. پوست همچنین با محیط خارجی در تماس است و همچنین از طیف وسیعی از میکروارگانیسم ها – از جمله باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها – و همچنین از انگل های خارجی محافظت می شود. در حقیقت ، حتی زمانی که احساس تنهایی می کنید ، میلیاردها دوست نامرئی و وفادار که حتی اسمشان را نمی دانید ، شما را احاطه کرده اند. آنها بسیار نزدیک به شما هستند ، بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید. در واقع ، آنها نه تنها درون شما بلکه روی بدن شما نیز هستند!

این دوستان نامرئی باکتری ها ، قارچ ها و کپک های طبیعی برای پوست ما هستند که از عرق ، چربی و سلول های مرده پوست تغذیه می کنند و به نوبه خود ما را از باکتری ها و قارچ های پاتوژن محافظت می کنند. این ارگانیسم ها تمام قسمت های پوست را به گونه ای می پوشانند که جایی برای موجودات خارجی و متعارض باقی نمی گذارند.

اکثر آنها برای میزبان خود بی ضرر یا حتی مفید هستند. ارگانیسم های مفید “فلور ساپروفیتیک” و موجودات مضر و متخاصم ما “فلور بیماری زا” نامیده می شوند.

جالب است بدانید که فلور مفید بدن در شرایطی مانند جابجایی یا مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها می تواند بیماری زا شود. برای مثال Pseudomonas aeruginosa ، نمونه ای از یک باکتری است که می تواند هم خوب و هم بد باشد. این باکتری تا زمانیکه برروی پوست بدن ساکن است ، دوست مهربان پوست شماست اما با تغییرِ مکان بیولوژیک خود و در صورت ورود به جریان خون ،  می تواند باعث ایجاد عفونت در استخوان ها ، مفاصل و دستگاه های روده ، دستگاه گوارشی و دستگاه تنفس و گاها مرگ شود.

اگر با آناتومی پوست آشنا باشید، حتما می‌دانید چه ساختار شگفت‎‌انگیزی دارد! پوست انسان مساحتی حدود دو متر مربع طول دارد، بزرگترین عضو بدن است و وزن آن حدود ۲.۵ کیلوگرم است. پوست بدن همچون ساختار محکم ،سپر دفاعی در برابر فشار، گرما، سرما، حمله ویروس‌ها و میکروب‌ها و … است.

فیزیولوژی پوست به این صورت است که با داشتن میلیون‌ها سلول عصبی و به عنوان اندام حسی، از بدن محافظت می‌کند. همچنین خارجی‌ترین عضو بدن بوده و به دلیل ارتباط با محیط بیرونی، خاصیت خود التیامی و بازسازی حیرت‌آوری دارد. ضخامت پوست با توجه به محل عضو، نژاد، جنسیت، عوامل محیطی و همچنین ژنتیکی متغیر بوده و معمولا بین ۱.۴ تا ۴ میلی متر، متغیر است.

اهمیت آشنایی با آناتومی پوست جهت حفظ سلامتی و شادابی
آشنایی با آناتومی پوست، باعث می‌شود، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی برای سلامت پوست، به زیبایی و طول عمر پوست هم توجه ویژه‌ای گردد. اموزش پاکسازی تخصصی پوست جهت شناخت بیشتر، نکات لازم برای جلوگیری از بیماری یا حتی شناخت عامل بیماری، آسانتر صورت خواهد گرفت.

جوان‌سازی پوست، یکی از دغدغه انسان‌ها مخصوصا خانم‌ها است. برای زیباسازی و پیش از آموزش پاکسازی پوست بهتر است با ساختار پوست آشنا شده و سپس نحوه مراقبت از آن را یاد بگیریم. برای سفر مهیج به درون ساختار پوست آماده‌اید؟

منبع:

https://fatemehhabashi.com/skin-anatomy/


تاریخ : پنج شنبه 4 آذر 1400
بازدید : 68141
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

یکی از توصیه‌هایی که کارشناسان سلامت و بهداشت برای داشتن رژیم های لاغری و کاهش وزن می‌کنند، انجام پیاده‌روی تند به حساب می‌آید که یک ورزش هوازی و کالری سوز هست. میزان پیاده‌روی موثر در روز چقدر باشد تا وزن به طور محسوسی کاهش پیدا کند؟ اثرات پیاده‌‌روی در کاهش وزن بسیار چشمگیر بوده و افراد آن را احساس می‌کند. رازهای کاهش وزن بدون استفاده از دارو در ادامه مقاله مفصلا پرداخته خواهد شد.

چگونه وزنتان را کاهش دهید؟

برای این که بتوانید به وزن ایده‌آلتان برسید لازم است در روز ۳۰ الی ۹۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید. می‌توانید گاهی اوقات از میزان آن کم بکنید و در مواقع دیگر به میزان آن اضافه کنید ولی در کل باید پیاده‌روی روزانه را داشته باشید که کمترین میزان آن در هفته ۱۵۰ دقیقه یعنی دو ساعت و نیم می رسد.

البته می‌توانید مدت پیاده روی را تقسیم بندی کنید تا به راحتی قادر به انجام آن باشید به طور مثال آن را به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید هنگامی که پس از گرم نمودن بدن به مدت ۳۰ دقیقه به صورت تندتر و بدون وقفه پیاده روی می‌کنید، چربی سوزی بیشتری رخ می‌دهد. در صورتی که به تازگی مشغول به پیاده روی شده اید، اوایل مدت زمان کم‌تری به پیاده روی بپردازید و سپس به طور تدریجی و مستمر این زمان را اضافه کنید. یک پیشنهاد جالب برای کسانی که به تازگی به پیاده روی می پردازند این است که شما می توانید به طور یک روز در میان این کار را انجام دهید و تدریجا به مدت زمان پیاده روی اضافه کنید.

شما در یک پیاده‌روی که به صورت پیاده روی تند انجام می شود نیم ساعت طول می‌کشد تا ۱۰۰ الی ۳۰۰ کالری یا با یک ساعت پیاده روی معمولی بین ۲۰۰ الی ۶۰۰ کالری از بسوزانید. این حجم از کالری به وزن فرد ورزشکار نیز بستگی دارد. در صورتی که نیم ساعت یا بیشتر بدون وقفه به پیاده روی مشغول باشید، مقداری از کالری که بدن شما برای انجام آن می‌سوزاند به چربی ذخبره شده در بدن شمت ارتباط دارد. در نیم ساعت ابتدایی ورزش، بدن فرد قند ذخیره شده را به عنوان سوخت استفاده می‌کند که این میزان بعد از حدود ۳۰ دقیقه افزایش پیدا می‌کند. بدن برای تداوم این روند چربی‌ها را از سلول‌های چربی آزاد کرده و از آن ها به عنوان سوخت بهره می برد. این چربی ذخیره شده، دقیقا همان چیزی است که برای افراد آزاردهنده بوده و می‌خواهند از دست آن نجات پیدا کنند! همین نکته نقطه قوتی به حساب می‌آید تا افراد در پیاده‌روی‌شان استقامت داشته باشند، بنابراین بهتر است بی وقفه بیش از نیم ساعت به پیاده روی مشغول شوند. تلاش کنید اکثر روزهای هفته دست کم نیم ساعت پیاده روی داشته باشید تا در کل بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری بسوزانید و وضعیت عمومی بدنتان روز به روز بهبود پیدا کند. در صورتی که فرد در مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی انجام دهد مسافتی معادل ۲.۵ الی ۳.۳ کیلومتر پیاده روی خواهد کرد.

با میانگین حدود ۱.۸ متر مربع ، پوست بزرگترین اندام بدن انسان است که نه تنها خود انسان ، بلکه  انواع مختلف میکروارگانیسم ها نیز از آن سهمی دارند. نقش اصلی پوست محافظت از بدن ما در برابر نفوذ میکروارگانیسم های خارجی و سموم به عنوان یک مانع فیزیکی است. پوست همچنین با محیط خارجی در تماس است و همچنین از طیف وسیعی از میکروارگانیسم ها – از جمله باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها – و همچنین از انگل های خارجی محافظت می شود. در حقیقت ، حتی زمانی که احساس تنهایی می کنید ، میلیاردها دوست نامرئی و وفادار که حتی اسمشان را نمی دانید ، شما را احاطه کرده اند. آنها بسیار نزدیک به شما هستند ، بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید. در واقع ، آنها نه تنها درون شما بلکه روی بدن شما نیز هستند!

این دوستان نامرئی باکتری ها ، قارچ ها و کپک های طبیعی برای پوست ما هستند که از عرق ، چربی و سلول های مرده پوست تغذیه می کنند و به نوبه خود ما را از باکتری ها و قارچ های پاتوژن محافظت می کنند. این ارگانیسم ها تمام قسمت های پوست را به گونه ای می پوشانند که جایی برای موجودات خارجی و متعارض باقی نمی گذارند.

اکثر آنها برای میزبان خود بی ضرر یا حتی مفید هستند. ارگانیسم های مفید “فلور ساپروفیتیک” و موجودات مضر و متخاصم ما “فلور بیماری زا” نامیده می شوند.

جالب است بدانید که فلور مفید بدن در شرایطی مانند جابجایی یا مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها می تواند بیماری زا شود. برای مثال Pseudomonas aeruginosa ، نمونه ای از یک باکتری است که می تواند هم خوب و هم بد باشد. این باکتری تا زمانیکه برروی پوست بدن ساکن است ، دوست مهربان پوست شماست اما با تغییرِ مکان بیولوژیک خود و در صورت ورود به جریان خون ،  می تواند باعث ایجاد عفونت در استخوان ها ، مفاصل و دستگاه های روده ، دستگاه گوارشی و دستگاه تنفس و گاها مرگ شود. می توانید از صفحه اموزش پاکسازی تخصصی پوست اطلاعات بیشتری را در مورد آموزش پاکسازی پوست بدست آورید.

منبع:

https://fatemehhabashi.com/secrets-of-weight-loss-without-the-use-of-drugs/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com