عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 31 تير 1400
بازدید : 762
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

 یک کارشناس ایمنی با بیان اینکه حالا که تهران ریسک خطر بالایی دارد پس باید یک سیستم پشتیبان برای آن در نظر گرفته شود گفت: قطعا اگر بحرانی مثل زلزله با قدرت بالا در تهران رخ دهد زیرساخت ها آسیب جدی می بیند.

این در حالی است که تمام امکانات کشور را در یک شهر با ریسک خطر بالا جمع کردیم و علاوه بر آن روی گسل ها هم مرکز درمانی و ... ساخته ایم.

محمدرضا مرشد دوست در خصوص آمادگی تهران در برابر بحران ها و حوادث بزرگ اظهار کرد: در شهر تهران دو متولی ایمنی داریم. بخشی از آن مربوط به حوزه شهرداری و بخش دیگر در ارتباط با حوزه استانداری است.

وی گفت: حتی مدیریت ایمنی تهران با شهر های اطراف خود نیز به صورت یکپارچه نیست. حتی اگر یک حادثه معمولی رخ دهد بخشی از مدیریت آن به عهده مدیریت بحران استان تهران و بخشی از آن به عهده مدیریت بحران شهر تهران است.

این کارشناس ایمنی با اشاره به واقع شدن مراکز مهم در شهر تهران گفت: زمانی که مراکز مهمی در شهر تهران واقع شده است و علاوه بر آن زیرساخت های مهمی مثل مراکز درمانی مهم، اداره، وزارتخانه و ... در یک شهر قرار دارد، قاعدتا باید این شهر از ریسک خطر کمی برخوردار باشد. حالا که تهران ریسک خطر بالایی دارد پس باید یک سیستم پشتیبان برای آن در نظر گرفته شود تا هنگام وقوع حوادث اگر زیرساخت ها آسیب دیدند، دچار کمبود نشویم.

مرشد دوست با اشاره به زمین لرزه که یکی از خطرات احتمالی شهر تهران است اظهار کرد: همه سازمان هایی که در شهر تهران واقع شدند باید با توجه به نوع فعالیتشان پشتیبان داشته باشند. به عنوان مثال اگر طی وقوع زمین لرزه، ساختمان یک اداره دچار آسیب شود، ساختن دوباره ساختمان ممکن است، اما بازگشت زیرساخت های یک اداره که اطلاعات آن است نیز باید ممکن باشد.

وی ادامه داد: باید برای تجهیزات و امکانات شهر تهران پشتیبان وجود داشته باشد. مراکز درمانی پیشرفته ای در تهران وجود دارد. اگر هر یک از این ها دچار بحران شود باید جایگزینی برای آن وجود داشته باشد. تهران باید آمادگی خود را با محیا کردن این امکانات افزایش دهد.

این کارشناس ایمنی افزود: در صورت وقوع بحران در تهران، نه تنها شهروندان تهران، بلکه بسیاری از هموطنانمان از برخی امکانات محروم می شوند چرا که از شهر های دیگر کشور نیز برای انجام کار های درمانی و ... به تهران مراجعه می کنند.

مرشد دوست اظهار کرد: قطعا اگر بحرانی مثل زلزله با قدرت بالا در تهران رخ دهد زیرساخت ها آسیب جدی می بیند. این در حالی است که تمام امکانات کشور را در یک شهر با ریسک خطر بالا جمع کردیم و علاوه بر آن روی گسل ها هم مرکز درمانی و ... ساخته‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر این است که از زاویه اشتباهی به امدادرسانی در وقوع بحران نگاه می‌کنیم. مثلا طی برخی برنامه ریزی ها گفته شد که حین وقوع بحرانی مثل زلزله می شود از زیرساخت مترو برای بحث اسکان و ... استفاده کرد اما به لحاظ عملی این ایده آنطور که باید کارآمد باشد، امکانپذیر نخواهد بود. دلیل آن هم این است که مترو برای بحران ساخته نشده و برای تردد در حالت عادی امکانات دارد. ما باید پیش از ساخت و تجهیز مراکز به کارآمد بودن آن ها هنگام وقوع بحران ها نیز فکر کنیم.

مرشد دوست با اشاره به حوادثی مثل حریق پالایشگاه تهران و سایر مراکز پرخطر شهر گفت: در زمان گذشته پالایشگاه تهران خارج از شهر محسوب می شد اما پس از ساخت و سازهایی که صورت گرفته حالا شاهد هستیم که پالایشگاه داخل شهر است. باید از طریق مدیریت شهری ساخت و ساز در محدوده مراکز پرخطر کنترل شود.

وی ادامه داد: در محدوده این مراکز نباید سکونت وجود داشته باشد اما راهکار فعلی این است که یا به مرور این مراکز را از محدوده شهر خارج کنیم یا اینکه به ساکنانی که در این محدوده ها سکونت دارند آموزش های خاصی ارائه کنیم. این آموزش ها باید در زمینه خطراتی باشد که در کمین آن ها است. به عنوان مثال افرادی که ساکن محدوده پالایشگاه تهران هستند باید آموزش های لازم را دیده باشند که چه زمانی خطر آن ها را تهدید می کند و باید خانه های خود را تخلیه کنند.

این کارشناس ایمنی افزود: افرادی که در محدوده مراکز پر خطر زندگی می کنند باید نسبت به خطری که آن ها را تهدید می کند آگاهی داشته باشند.


تاریخ : پنج شنبه 31 تير 1400
بازدید : 736
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

جدیدترین و لوکس ترین طراحی داخلی منزل _ شرکت بازسازی و طراحی داخلی ساختمان در تهران

طراحی داخلی منزل چیست؟ اغلب مردم از تفاوت‌های مهم و جزئی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل آگاهی ندارند و این دو شغل را یکسان در نظر می‌گیرند. در ابتدا به بررسی تفاوت‌های دکوراسیون و طراحی داخلی می‌پردازیم تا با شناخت کافی و نسبت به نیاز خود به سراغ دکوراتورها و یا طراحان داخلی بروید و سپس جدیدترین و لوکس ترین طراحی‌های داخلی منازل را به شما معرفی می‌کنیم.

دکوراسیون داخلی(interior decoration) چیست؟

دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ سازی از پیش طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، مبلمان، اثاثیه و... در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه است. در واقع دکوراسیون داخلی به علم و هنر مربوط است و به ایجاد یک فضا که از نظر زیبایی خوشایند و به لحاظ کاربری مفید باشد کمک می‌کند.

دکوراتورها در ساخت و ساز ساختمان‌ها دخیل نیستند؛ رابطه‌ای با معماران و پیمانکاران ندارند و فعالیت آن‌ها زمانی آغاز می‌شود که فعالیت‌های ساختمانی به پایان رسیده باشد و بیشتر با سازندگان مبلمان، مجسمه سازان و متخصصین صنایع دیگر در ارتباط هستند. طراحی داخلی منزل در مواردی که در ادامه گفته می‌شود توسط دکوراتورها انجام می‌گیرد.

دکوراتورها با دوره‌ها و آموزش‌هایی که در زمینه‌ی سبک ساختمان‌ها، سبک مبلمان، طراحی اتاق و... می‌بینند می‌توانند مراجعین را در انتخاب تم مناسب برای فضای مورد نظر و همچنین در انتخاب و خرید وسایلی همچون مبلمان، پرده، کاغذدیواری، اکسسوری و... راهنمایی کنند که این کار به دور از قواعد مهندسی و طراحی معماری است.

طراحی داخلی(interior design) چیست؟

طراحی داخلی یکی از شاخه‌های طراحی معماری است و اصولا طراح داخلی سر پروژه‌ی ساخت یا بازسازی ساختمان حاضر می‌شود و تسلط کامل بر پروسه‌ی طراحی معماری دارد. طراحی داخلی به تحصیلات آکادمیک و فعالیت‌های عملی نیاز دارد و دروسی را درباره‌ی رنگ و پارچه، طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، نقاشی، برنامه ریزی فضا، طراحی مبلمان، معماری و... می‌گذرانند. طراحی داخلی منزل در این زمینه بخشی از کار می‌باشد.

در شکل استاندارد یک پروسه‌ی مهندسی، از ابتدای پروژه، طراح داخلی و معمار تا پایان پروژه با یکدیگر در ارتباط‌اند. از دیگر وظایف یک طراح داخلی می‌توان به تایید متریال مورد استفاده اشاره کرد که آیا متریال مورد نظر برای عایق بندی صدا، گرما و... مناسب است یا خیر.

با توجه به نکات گفته شده، هنگامی که به تغییرات ساختاری مانند برداشتن یا گذاشتن، نصب پارتیشن، افزودن در و پنجره و ... در خانه یا محل کار خود نیاز دارید بهتر است به سراغ طراحان داخلی بروید و هنگامی که فقط قصد تغییر در چیدمان خانه یا انتخاب وسایل سازگار و مناسب با محیط مورد نظرتان را دارید به سراغ یک دکوراتور حرفه‌ای بروید.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که یک طراح داخلی منزل می‌تواند کار دکوراتور نیز انجام دهد اما عکس آن صادق نیست؛ زیرا همانطور که گفته شد طراحی داخلی نیازمند آموزش‌های تخصصی است.

طراحی داخلی مدرن(modern interior design)

طراحی مدرن تجسم‌ها و تعریف‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد؛ به همین دلیل تعریف قطعی ندارد؛ اما میتوان گفت طراحی داخلی مدرن به انعکاس حرکت هنر مدرن در فضای داخلی خانه اشاره دارد و چندین ویژگی اصلی طراحی به طور همزمان در طول طراحی مدرن دیده می‌شود. می‌توان گفت مدرنیسم طرد شکوفایی سبک‌هایی از طراحی مانند گوتیک، رنسانس و ویکتوریا بود.

طراحی داخلی منزل در سبک مدرن تضادی از طراحی‌هایی بود که در آن‌ها از بافت‌های سنگین، کنده‌کاری‌ها و رنگ‌های چوبی در خانه استفاده میشد؛ زیرا بیشتر اجزای طراحی مدرن، از مبلمان و وسایل گرفته تا شکل و شمایل اتاق‌ها، شامل خطوط تمیز و مستقیم، کاشی‌های بزرگ با لبه‌های اصلاح شده، قفسه‌های تعبیه شده درون دیوار، عدم قالب گیری برای اصلاح پنجره‌ها، دیوارها، درها، استفاده از رنگ‌های خنثی به جای رنگ‌های جیغ، استفاده از اشکال هندسی با زوایایی منحنی شکل، نقاشی‌های ساده و آینه‌های اغلب بدون فریم و... می‌باشد.

همچنین مینیمالیسم نقشی جدایی ناپذیر در طراحی مدرن و معاصر دارد. اصول مینیمالیسم به این معناست که هیچ جزئیات اضافه‌ای مانند ستون، تزیینات کابینت، استفاده‌ي‌‌ بیش از حد از رنگ یا استفاده‌ی بیش از حد از منسوجات قابل توجیه نیست.

و در نهایت می‌توان گفت امروزه محبوبیت طراحی داخلی مدرن، به دلیل سادگی، زیبایی، راحتی و چشم‌نواز بودنش است و طرفداران زیادی دارد.

طراحی داخلی کلاسیک (classic interior design)

می‌توان گفت سبک کلاسیک در طراحی داخلی منزل از مد خارج نشده و هیچگاه قدیمی نمی‌شود. بلکه همواره لوکس به نظر می‌رسد و اغلب فضای مجلل و سلطنتی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل کسانی که معماری و طراحی کلاسیک را انتخاب می‌کنند اغلب ثروتمندان و افرادی هستند که به سنت و فرهنگ گذشته بیشتر از مدرنیسم اهمیت می‌دهند و به اصالت خود پایبند هستند.

از ویژگی‌های سبک کلاسیک می‌توان به نظم، تعادل، ظرافت، تقارن، تجمل گرایی، استفاده از رنگ و متریال طبیعی، ارتفاع زیاد سقف، ستون‌های بلند، پرده‌های سرتاسری و مجلل، مجسمه‌های برنزی، پتینه کاری و گچ‌بری سقف یا دیوارها و... اشاره کرد. همچنین در این سبک از رنگ‌های ملایم و گرم مثل طلایی، بژ، خاکستری، کرم، قرمز، زرد، صورتی مات و... استفاده می‌شود.

در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک، از مبلمان چوبی و طرحدار، مصالح طبیعی مانند سنگ، مرمر، چوب و همچنین پارچه‌هایی از جنس پنبه، کتان، مخمل و ابریشم استفاده می‌شود.

طراحی داخلی منزل کوچک

امروزه خانه‌های بزرگ و ویلایی جای خود را به آپارتمان‌های کوچک داده‌اند و چگونگی استفاده از این فضا به بهترین نحو برای چیدمان وسایل به دغدغه‌های اغلب مردم اضافه شده است. این تفکر نادرست وجود دارد که اگر منزل ما فضای کوچکی داشته باشد نمیتوان چیدمان خوبی انجام داد و دلگیر و شلوغ به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. میتوان با یک طراحی مناسب و نهایت استفاده از فضا، خانه‌ای لوکس و دلباز داشت و چیدمان دکوراسیون را به بهترین شکل انجام داد.

پیش از این به بررسی دکوراسیون و طراحی داخلی منزل در دو سبک مدرن و کلاسیک پرداختیم. اگر مایلید دکوراسیون منزل خود را به کلی تغییر دهید و نمی‌دانید کدام سبک را انتخاب کنید باید گفت برای منازل کوچک و آپارتمانی و متراژهای زیر ۱۰۰ متر، سبک مدرن بهترین انتخاب برای شماست. زیرا وسایل مورد استفاده در سبک کلاسیک معمولا بزرگ، سنگین و جاگیر هستند  و با قرارگیری در خانه‌های کوچک سبب بی نظمی و شلوغی می‌شوند.

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل شماست. پس اگر قصد بازسازی و طراحی داخلی منزل خود را دارید باید توجه کنید که هنگام بازسازی آشپزخانه، تعداد کابینت‌ها را به گونه‌ای کاربردی افزایش دهید و بهتر است از رنگ‌های روشن، سرد در نورپردازی و رنگ کابینت‌‌ها استفاده کنید. زیرا رنگ‌های تیره بیشتر باعث می‌شود فضای شما کوچک به نظر برسد و برای خانه‌هایی که متراژ پایینی دارند مناسب نخواهد بود.

 هنگام طراحی اتاق پذیرایی و نشیمن و یا حتی آشپزخانه و اتاق خواب می‌توانید روی دیوارها قفسه، شلف و باکس نصب کنید و وسایل ضروری خود را در آنها قرار دهید. همچنین در طراحی این فضا بهتر است از ترکیب دو یا سه رنگ استفاده کنید و رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم و... را انتخاب کنید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد.

بهترین شرکت طراحی و بازسازی ساختمان چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک شرکت طراحی و بازسازی ساختمانبرای اینکه یک طراحی داخلی منزل عالی و دکوراسیونی بی نقص داشته باشد نکاتی که در ادامه آورده‌ایم را رعایت می‌کند:  

برنامه ریزی در طراحی و دکوراسیون داخلی

برنامه ریزی مهم‌ترین بخش برای شروع هر کاریست. برنامه ریزی در طراحی و دکوراسیون داخلی یعنی نیاز مشتری را بسنجید، برای آن هدف‌گذاری کنید و پس از بررسی شرایط مالی شروع به کار کنید. همچنین بدست آوردن اطلاعات در خصوص فهمیدن سلیقه‌ی مشتری در زمینه‌ی انتخاب متریال، اثاثیه و ... را می‌توان در این برنامه‌ریزی جای داد.

در نظر گرفتن خواسته‌ی مشتری

طراحان داخلی و دکوراتورها باید در وهله‌ی اول به شرایط مالی مشتری، فضای مورد نظر، سبک زندگی و زمان بندی مد نظر مشتری توجه کنند تا خروجی کار، مطلوب هر دو طرف باشد. طراحی داخلی منزل بایستی تماما طبق نظر مشتری در سایه نظریات کارشناسی مهندسین و شرکت پیمانکار انجام شود.

تعیین سبک دکوراسیون

سبک، تعیین کننده‌ی ماهیت اصلی دکوراسیون است و تنوع زیادی دارد. مدرن، مینیمال، صنعتی، اسکاندیناوی، فرانسوی، هالیوودی، شرقی، همپتون و ... از جمله سبک‌های دکوراسیون است که باید همان ابتدا، متناسب با فضا و سلیقه‌ی مشتری تعیین گردد.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر فضا و روحیه‌ و نشاط افراد است. نورپردازی باعث کوچک به نظر رسیدن فضا یا بزرگ به نظر رسیدن آن می‌شود. پس باید توجه کرد که در فضاهای بزرگ از نورهای متمرکز استفاده کنید و در فضاهای کوچک با توزیع یکنواخت نور از دلگیر شدن و کوچک به نظر رسیدن فضا جلوگیری کنید.

کیفیت مواد اولیه

طراح داخلی باید به متریال و مصالح ساختمانی هنگام ساخت یا بازسازی منازل و یا حتی هنگام انتخاب وسایل مورد نظر، توجه کند تا از کیفیت مقبولی برخوردار باشند. طراحی داخلی منزل با استفاده از متریال مناسب منجر به رضایت مشتری می‌شود؛ چرا که بودجه مشتری همیشه اولویت بر همه چیز دارد.

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ‌ها نباید تنها بر اساس سلیقه و علاقه دکوراتور و طراح انتخاب شوند. بلکه باید با روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشند و متناسب با روحیه‌ی افراد رنگ اتاق‌ها را تعیین کند.

توجه به اصول دکوراسیون

اصول طراحی دکوراسیون شامل تناسب بین اجزا، تعادل، الگو، تاکید و هارمونی می‌باشد. برای اینکه در پایان، خروجی کار رضایت‌بخش باشد؛ باید به این اصول توجه کرد. در نظر داشته باشید که به کارگیری این اصول برای هر سبک متفاوت است اما ماهیت کلی آن یکسان می‌باشد.

در این مطلب سعی بر این بود شما را با اصول طراحی داخلی منزل و دکوراسیون داخلی و تفاوت‌های آن‌ها آشنا کنیم تا برای دیزاین و دکوراسیون منازل خود از آن بهره کافی را ببرید.

 


تاریخ : دو شنبه 28 تير 1400
بازدید : 713
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای که نخستین نشست هم‌اندیشی خود با نخبگان را به هم فکری با اصحاب رسانه اختصاص داده بود، با تأکید بر فهم درست از حق و اجرای آن و همچنین استقامت در راه حق، نقش رسانه در تحقق عدالت، هموار کردن مسیر عدالت و ارتقا بخشی به آگاهی مردم به حقوق خودشان و جامعه را بسیار مهم دانست.

رئیس قوه قضائیه افزود: رسانه می‌تواند به مردم آگاهی دهد تا حقوق خود و راه استیفای حق را به خوبی بشناسد، تا هم به آن‌ها تعدی نشود و هم آنکه بدانند اگر تعدی کنند، چه عواقبی دارد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه آگاهی انسان از لوازم ضروری اجرای عدالت است گفت: نقش رسانه در مطالبه گری و پاسخگو کردن همه آحاد جامعه اعم از مسئول و غیر مسئول و همه افراد و نهادهایی که وظیفه اجتماعی دارند، حائز اهمیت است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در این شرایط به شدت نیاز به فهم مشترک در موضوعات مختلف داریم گفت: اگر بین رسانه و دستگاه‌های مختلف مانند قوه قضائیه، دولت و مجلس فهم مشترکی نسبت به مسائل و موضوعات وجود داشته باشد، هر کسی به درستی می‌تواند نقش خود را ایفا کند.

رئیس دستگاه قضا برای نمونه به موضوع ترک فعل اشاره کرد و گفت: بعضی ترک فعل‌هایی داریم که موجب ضمان است، اما بر اساس قانون جرم نیست، ولی برخی ترک فعل‌ها هم ضمان آور و هم جرم است و در قانون برای آن مجازات تعیین شده و برخی هم در حد یک تخلف اداری و انتظامی است که درباره این‌ها باید به یک فهم مشترک برسیم.

محسنی اژه‌ای همچنین با اشاره به موضوع رسانه آزاد و آزادی رسانه گفت: نقد در قانون مطبوعات تعریف شده، اما برخی موارد که مطرح می‌شود مصداق تخریب و حتی توهین است که باید با یک مرزبندی دقیق و شفاف، حساب آن‌ها را از نقد سازنده جدا کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی برای هر حکومت و دستگاهی مهم است، اظهار داشت: اعتماد مردم مهم‌ترین پشتوانه برای نظام ما به عنوان یک نظام مردمی است و اگر اعتماد مردم را نداشته باشیم در بسیاری از کارها موفق نخواهیم شد.

محسنی اژه‌ای افزود: بدون تردید یکی از الزامات افزایش اعتماد مردم صداقت و به حساب آوردن مردم و بهره مندی از ظرفیت‌های آنهاست.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه از دوران جوانی و بیش از ۵۰ سال است که اعتقاد دارم توده مردم مسائل را به خوبی متوجه می‌شوند و درک می‌کنند و اگر صاقانه واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذاریم اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنیم، گفت: بهره برداری‌های خاص و مقطعی از مردم کار ناپسندی است و اگر مردم احساس کنند ظاهرسازی می‌کنیم و حرف‌های خوب را برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی بیان می‌کنیم سخن ما را نمی‌پذیرند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: باید نکات مثبت و نقاط قوت را با هم دید و به نقاط ضعف و ناکارآمدی‌ها هم توجه داشت و آن‌ها را مصلحانه نقد کرد تا بتوانیم در مسیر موفقیت حرکت کنیم.

محسنی اژه‌ای با استقبال از همکاری و هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: باید با کمک همدیگر مسائل و آسیب‌ها را احصا و راه حل آن‌ها را بررسی کنیم و به هر میزان بتوانیم فاصله در فهم مشترک درباره مشکلات را کاهش دهیم تا بهتر بتوانیم مسائل را حل کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: لازم است سازوکاری برای استفاده از ظرفیت‌ها و ایده‌های یکدیگر ایجاد کنیم که این سازوکار باید با کمک خود اصحاب رسانه طراحی شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تماس با نخبگان از سوی دفتر رئیس قوه قضائیه و اخذ نظرات، پیشنهادات و انتقادات از سوی طیف‌ها و سلایق مختلف فکری بلافاصله پس از انتصاب به ریاست دستگاه قضا گفت: اگر چه فرصت مطالعه همه نظرات دریافت شده نبود، بخش عمده نظرات را که به‌صورت تلفنی یا مکتوب فرستاده شده مطالعه کردم و به همکارانم گفتم که این‌ها را برای بررسی بیشتر و عمیق‌تر دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: این نظرات باید با نگاهی مبتنی بر واقعیت‌ها بررسی شود و برای آن‌ها راهکار پیدا کنیم و اگر بخواهیم برای آن‌ها در اتاق‌های دربسته تصمیم‌گیری و دستورالعمل صادر کنیم اثری نخواهد داشت و این اتفاق هم نمی‌افتد حتماً در این خصوص با ارائه دهندگان ایده و نظرات همفکری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید با مشورت و مفاهمه با فردی که مسأله‌ای طرح کرده راهکار درست را انتخاب کرد و برای این موضوع باید زمان مناسبی اختصاص داد.

رئیس قوه قضائیه شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه قضا و سنجش موفقیت‌هایش در تغییر و تحول را شرع، قانون و ابلاغیه مقام معظم رهبری به رئیس دستگاه قضا عنوان کرد و گفت که با ملاک‌های سلیقه‌ای نمی‌توان ارزیابی دقیقی از موفقیت یک دستگاه داشت و هر قضاوتی بشود نادرست است.

محسنی اژه‌ای همچنین گفت: ممکن است بعضی وقت‌ها خود ما یا فعالان رسانه به قانون یا دستورالعملی نقد داشته باشند و آن قانون و دستورالعمل نیازمند اصلاح هم باشد، اما اگر ملاک مشخصی نداشته باشیم نمی‌توانیم ارزیابی کنیم که به وظیفه‌مان درست عمل کرده‌ایم یا نه و باید قانون را مبنای عمل خود قرار دهیم.

محسنی اژه‌ای در پایان سخنان خود تشکیل «شورای حل اختلاف رسانه ها» با حضور افراد آشنا به مسائل رسانه و مسائل حقوقی و مصالح کشور را تدبیری خوب برای رسیدگی به برخی دعاوی علیه رسانه‌ها دانست و تأکید کرد در صورت نیاز و برای تسریع و تسهیل رسیدگی‌ها می‌توان این شورا را با تشکیل شعب دیگری توسعه داد.


تاریخ : دو شنبه 28 تير 1400
بازدید : 732
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

در حالت معمول شيرهای روشويی و ظرفشويی با استفاده از يک اورينگ، 2 عدد پيچ زيربند، دو عدد واشر و 2 مهره زيربند با کمک آچار و پيچ گوشتی بر روی سينک بسته می شوند. هر کدام از شیرآلات را بسته به ویژگیهایی که دارند به موارد زیر تقسیم کردیم. درواقع فقط کافی است دست خود را جلوی سنسور بگیرید تا آب بازشده و با برداشتن دست از جلوی چشمی سنسور، آب بسته میشود. درواقع این راهکار در راستای جلوگیری از خوردگی میتواند اعمال شود.۳. رابطه کاربردی این شیرآلات نسبت به مدلهای چرخشی بسیار راحت بوده و کاربر میتواند به آسانی مقدار دمای آب را تنظیم کند. کارتریجهای سرامیکی شیرآلات قهرمان در مقابل دما و فشار بالای آب مقاومت بسیار خوبی دارد و به خوبی از پس کنترل جریان و دمای آب بر می آید. از آنجا که شیر آشپزخانه در معرض دید است؛ تمیزی و براق بودن آن برای کاربران اهمیت زیادی دارد . از آنجا که این دستگاه نسبت به مدل های غیر اتوماتیک قیمت بالاتری دارد ، باید آن را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا هم جنس با کیفیت خریداری کرده و هم قیمت آن نسبت به بازار مناسب باشد.

شیرآلات ساختمانی با کیفیت با توجه به اینکه انواع گوناگونی دارند هر کدام دارای مشخصات متنوعی هستند ولی پیش از این که این محصول را خریداری نمایید از فروشنده درخواست کنید که شرکت سازنده آن را با شما آشنا کند و در رابطه با مواد به کار رفته و جنس آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهد. همانطور که اشاره کردیم شیرآلات ساختمانی با کیفیت در انواع بسیار متنوعی ساخته می شوند و روز به روز به طرح و مدل ها افزوده می شود ولی پرفروش ترین مدل شیرآلات ساختمانی از نوع اهرمی می باشد و محبوبیت زیادی در بازار دارد زیرا تمامی مسائل بهداشتی در این نوع شیر رعایت شده است و ماندگاری بالایی دارد، شیرهایی که از نوع ترک اهرمی هستند یکی از ویژگی های مثبت آن ها متمایز شدن سر شیر برای استفاده در آشپزخانه می باشد و شیرهای از این نوع به صورت عمودی جهت سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند، اگر برای سرویس بهداشتی شیرآلات تهیه کنید بهتر است نوع اهرمی دیواری را انتخاب نمایید.

در این راهنمای خرید شیر توالت، شیرآلات دستشویی متفاوت معرفی و مقایسه شده اند تا کاربران بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین شیر دستشویی را انتخاب کنند. امکان خرید پستی دستگاه صابون ریز اتوماتیک با قیمت مناسب. فروشگاه نوین روز با 18 سال سابقه ی خدمت گذاری در زمینه ی فروش عمده شیرآلات ساختمانی بسیار معتبر بوده و به راحتی می تواند رضایت مشتریان را جلب نماید. بنابراین به اعتقاد بسیاری از فروشندگان بهترین راه برای متقاضیان این لوازم این است که قبل از خرید بخوبی از سابقه شرکت واردکننده یا تولیدکننده شیر اطلاع کسب کنند و از خدمات پس از فروش آن شرکت آگاهی به دست آورند و پس از آن اقدام به خرید کنند. نصب شیر روشویی یکی از مراحل حساس در راه اندازی انواع روشویی در محیط حمام و سرویس بهداشتی است. نصب شیرالات و اندازه ها: فاصله آکس تو آکس بین آب سردوگرم دیواری 153 میلی متر , فاصله استاندارد شیرهای پبیسوال سردوگرم زیر سینک ظرفشویی و روشویی 280 میلی متر فاصله بین شیر رفت و برگشت رادیاتور 500 میلیمتر است. این شیرآلات دارای دو مغزی جدا (کارتریج) هستند و برای نصب نیاز به ایجاد سه حفره در سینک یا روشویی است.

این نوع از شیرآلات دو اهرمی آب سرد و گرم را جدا میکنند و معمولاً باید برای بستن یا باز کردن آن فشار بیشتری نسبت به سایر شیرهای آب وارد کرد. در قسمت خارجی یا بدنه شیرهای ساختمانی که نظر بیشتر افراد را به خود جلب میکند از فلزهایی مانند: مس، استیل، برنج یا برنز به کار میبرند که رایجترین آن ها استیل می باشد و سایر فلزات به صورت سفارش های ویژه ساخته می شوند ولی به طور کلی شیرآلات استیل ماندگاری زیادی دارند و در برابر ضربه دارای مقاومت زیادی هستند. بنا بر آنچه مطرح شد، طبیعتاً شیرآلات سربی از سایر شیرآلات ارزانتر هستند، اما دوام آنها کمتر است و بهسرعت دچار پوسیدگی و خوردگی میشود. با استفاده از نصب آسان می توان با لوازم کمتر و با دست شیر را در جای خود محکم نمود و مراحل را آسان تر انجام داد. میتوان شیرآلات استیل حمام و توالت را با انواع مدلهای طلایی تعویض کرد و از شمعها و وسایل تزیینی برنز و طلایی استفاده کرد و محیط حمام را کاملاً تغییر داد و شبیه به یک اسپای بسیار شیک کرد. اگر به فکر داشتن آشپزخانه بسیار منحصر به فرد و جذاب هستید، شیرآلات با روکش برنز بهترین انتخاب هستند.

اطلاعات بیشتر:

https://behfarfaucets.com/fa/خانه/ 


تاریخ : شنبه 19 تير 1400
بازدید : 726
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره خبر انفجار بامداد امروز در محدوده پارک ملت تهران اظهارداشت: پیرو تماس مکرر شهروندان مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در محدود بوستان ملت نیروهای چندین ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی افزود: یکی از ایستگاه های اتش نشانی اعلام کرد در سمت بوستان ملت گرد و خاک دیده شده است البته نه ساختمان فرو ریخته بود و نه اثری از آوار، دود و حریق در این محدوده نیز وجود نداشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: تا ساعت ۳:۳۰ دقیقه صبح نیروها مشغول بررسی بودند و هیچ اثری از شعله آتش و حریق و یا آوار و تخریب یافت نشد.

وی گفت: تخصص ما موضوع آوار و حریق است و مباحث دیگر در تخصص پلیس و سایر بخش ها است که این موضوع و ماجرا توسط آنها در دست پیگیری است.


تاریخ : شنبه 19 تير 1400
بازدید : 808
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

میتوانید در فاصله صبح که چشمان خود را باز میکنید تا زمانی که در انتهای شب به رختخواب میروید، کسب و کارتان را راه اندازی کنید. فردی که قصد دارد بعنوان مربی ورزشی فعالیت کند، باید بتواند تکنیک ها و فواید ورزش خود را بخوبی به دیگران آموزش دهد. اگر سوابق مجموعه خانه ان ال پی ایران را بررسی کرده باشید، بسیاری از فعالیت های ما در زمینه توانمندسازی فردی و سازمانی است و به افراد کمک می کنی تا با استفاده از تکنیک های جدید کارآفرینی، کسب و کار خود را شروع کنند و آنرا توسعه دهند. کاملا اشتباه است! حتما کار خود را بشناسید. در این فیلم آموزشی شما بهصورت کاملا ملموس و روان، مهارت «ارزیابی مالی و بازاری کسبوکارها» را با تدریس آقای محسن مختاری فرا خواهید گرفت. این کار کاملا اشتباه است. تعدادی از افراد بر این عقیده اند که فردی که مربی کارآفرینی است می تواند مسیرهایی که سختی زیادی دارد را برای کارآفرینان دیگر راحت تر کند. یکی دیگر از کسب و کارهایی که در سالهای گذشته در بین خانم ها رشد چشمگیری داشته است، فروش بیمه عمر است.

اگر شخصیت شما هم برونگرا باشد کارهایی را به شما توصیه می کنیم که تیمی باشد و بتوانید از توانایی های دیگران هم استفاده کنید. اگر می توانید، این کار را شروع کنید. تعدادی زیادی بر این فرضیه اند که کار را شروع کنیم و به مرور آن کار را یاد میگیریم. علاوه بر داشتن سوابق مربوطه و لازم باید اطمینان خاطر حاصل کنید که آیا بیزینس شما یک نیاز خاص را مرتفع میسازد یا خیر؟ طبق تحقیقات انجام شده، بیش از 65% از استارت آپ هایی که با دو یا سه شریک کاری و یا بصورت خانوادگی شروع به کار کرده اند، پس از مدتی با چالش های بزرکگ بر سر رهبری سازمان مواجه شده اند. بنابراین پیشنهاد می کنم ابتدا با یک سرمایه کم شروع کنید و از قرض گرفتن پول و اخذ وام خودداری کنید. در صورتی که این مقاله برای شما سودمند بود، پیشنهاد میشود مقاله راه اندازی فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید چرا که در این مقاله تلاش میکنیم بهترین روش کسب درآمد از اینترنت را به صورت کامل معرفی کنیم.

به هرحال باید شرایط هرگونه پیشنهاد را هم در نظر بگیرید. ممکن است مقام مدیرعاملی سابق بانک، نقشی چشمگیر به نظر برسد، اما آیا آنها دانش و تجربه لازم را دارند که رستوران شما را به یک کسبوکار کوچک سودآور تبدیل کنند؟ ما با هم ، کارآمد و انعطاف پذیر کار می کنیم ، تا بتوانیم نیازهای ویژه مشتریان خود را با مدیران تغییر پذیری که شرکت های خود را برای مراحل بعدی آماده می کنند ، برآورده کنیم. نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که شما کار خود را بشناسید تا بتوانید تسلط خوبی در آن زمینه داشته باشید. ایجاد طرح توجیهی کمک می کند تا نقش شرکتتان در بازار را تعیین کنید. انگیزه ی پیشرفت و خدمت رسانی به کارآفرینان و انگیزه زیاد مشاورین ما در برابر مشاورانی که بدون انگیزه و فقط به منظور کسب سود کار می کند مزیت بسیار مهمی است. یکی از اشتباهات افراد در راه اندازی کسب و کار این است که بدون هیچ تحقیقی به تقلید از دیگران میپردازند.

آنه بدون آنکه شناختی از زمینه مورد نظر داشته باشند، آنرا با هزینه هنگفت شروع می کنند و پس از چند ماه شکست می خورند. قبل از شروع کار پایه ای را برای خود انتخاب کنید و سپس چیزهایی که برای آن کسب و کار لازم است را تهیه کنید. مثلا اگر تیپ شخصیتی شما دروانگراست و به راحتی نمی توانید در بازار به تبلیغ کار خود بپردازید، پس باید شغل های را انتخاب کنید که فردی هستند و با یک الی دو نفر می توانید آنرا انجام دهید. پیش نیاز این شغل آموزش چند ماهه است. ما در دوره های آموزشی به افراد نحوه انتخاب شغل را آموزش می دهیم. در طی سالهای اخیر که افتحار مشاوره کسب و کارهایی مانند آرایشگاه زنانه، تولیدی ها، باشگاه ورزشی، آژانس هواپیمایی، دفاتر بیمه عمر، رستوران و فست فود، شیرینی فروشی،شیرینی خانگی، پرورش قارچ، شمع سازی، تولید محتوا، چرم دوزی و… آمورش ناخن کاری، کاشت مژه و پاکسازی پوست و ماسک از کارهایی است که می توان بصورت رایگان انجام داد و مشتریان زیادی را جذب کرد. در این مرحله از مشاوره راه اندازی کسب و کار به طور کامل لازم است طرح توجیهی را استخراج کنیم تا بتوانیم در صورت نیاز به جذب سرمایه گذار و یا میزان بازگشت سرمایه خودمان را شناسایی کنیم.

ایده های بیشتر کسب و کار:

https://planetofbusiness.com/امکان-سنجی-طرح-توجیهی/


تاریخ : شنبه 19 تير 1400
بازدید : 844
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

روش های آموزش مدیریت آموزشی در موسسات آموزش عالی با توجه به ماهیت نظام آموزشی تغییر کند. روش های پژوهش مدیریت آموزشی تغییر کنند. بر پایه این بحث، همانگونه که (Bush, 2018) می گوید: در قرن بیست ویکم، در پی افزایش شناخت درباره نقش مهم رهبری اثربخش در بهبود کیفیت، هر تلاشی برای تغییر کیفیت نظام آموزشی، باید از مدیران مدارس شروع شود. منظور از تمرکز این است که تصمیم درباره امور مختلف مدرسه، نظیر: محتوای کتاب های درسی چه باشد، چگونه تدریس انجام شود، چگونه مدیران و معلمان انتخاب شوند، حقوق و مزایای آنها به چه میزان باشد، چه فعالیت هایی در مدرسه انجام دهند یا اینکه چگونه آموزش و پرورش تامین مالی شود و چگونه منابع مالی در مدرسه هزینه شود و غیره در وزارتخانه گرفته می شود و برای اجرا به مدارس سراسر کشور ابلاغ می شود. را در زمینه حسابداری فروشگاهی یا حسابداری شرکتی یا حسابداری تولیدی در مشاغل مختلف فرا خواهید گرفت. در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای شهریار و اندیشه، شهرقدس و حومه را که در حوزه برگزاری و آموزش دوره های مختلف فنی و حرفه ای چون کلاس حسابداری، کلاس معماری، کلاس طراحی سایت و کامپیوتر، کلاس مکانیک خودرو، کلاس نقشه کشی، کلاس ICDL و غیره را معرفی کنیم.

آموزشگاه کامپیوتر پایا آموزش حسابداری با نرم افزار هلو را در ۴ جلسه و کمترین شهریه بصورت تضمینی و پشتیبانی رایگان و همراه با گواهینامه معتبر ارائه مینماید. کاربری آسان همراه با امکانات گسترده، نرم افزارهای حسابداری هلو را به پرکاربرترین نرم افزار مالی کشور تبدیل کرده است. و توجه کلیه افرادی که هیچگونه سر رشته ای در حسابداری ندارند را بخودش جلب کرده است. آموزشگاه ICDL پیشرفته ویژه بازار کار : دوره آموزش آی سی دی ال پیشرفته ICDL Advanced برای کلیه کسانی که می خواهند ICDL را تا سطح پیشرفته یاد بگیرند. آموزشگاه ICDL و اخذ مدرک فنی حرفه ای : گواهینامه یا مدرک آی سی دی ال ICDL مدرکی است معتبر و بین المللی که نشان دهنده مهارت فرد در کار با کامپیوتر میباشد. جدول 6 نشان دهنده خروجی آنالیز واریانس سه راهه می باشد که در آن مقدار کلی اضطراب آمار متغیر وابسته و جنسیت، مدرک دیپلم و سن دانشجویان متغیرهای مستقل مدل می باشند. 

همچنین او، مراقب پوشش معلمان و دانش آموزان است: آیا لباس هایی که معلمان و دانش آموزان بر تن دارند بر اساس رنگ و مدل تعیین شده است آیا با خود موبایل یا تبلت به همراه دارند؟ با توجه به اینکه واحد تحلیل عبارت و جمله بود، سپس، عبارات و جمله هایی که ارتباط چندانی با پرسش های پژوهش نداشتند یا معنای مشابه ای داشتند، حذف شدند و در نهایت، عبارات و جملات مشابه، بر اساس معیارهای قابل فهم بودن، قابل یادگیری و تفسیرپذیری، دسته بندی و خلاصه شدند تا الگو درون داده ها آشکار شود. شرایط اختصاصی (ماده1ب) شامل: مدرک تحصیلی کاردانی تا کارشناسی ارشد بر پایه دوره تحصیلی، دو تا هشت سال سابقه خدمت آموزشی یا تربیتی و شرکت در دوره های آموزش مدیریت یا آزمون احراز صلاحیتهای مدیریت مدرسه (ماده 5) است که به شرط موفقیت در آزمون، ابلاغ مدیریت صادر می شود. در برابر، در ایران، شرط تحصیل در رشته مدیریت آموزشی و سابقه معلمی برای احراز این پست ضروری نیست و میزان دو تا هشت سال سابقه خدمت هم نشان می دهد که برداشت اداری و اجرایی نه آموزشی از این پست وجود دارد. مدیران مدارس می توانند فضایی را فراهم کنند تا معلمان و دانش آموزان بتوانند وظایف خود را انجام دهند و به بهبود یادگیری و یاددهی کمک کنند لذا، وجود آنها در مدارس ضروری است.

پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی صلاحیتهای حرفهای معلمی متناسب با ویژگیهای جهانی و اعتبارسنجی آن از نظر متخصصان علوم تربیتی و معلمان نمونه انجام شده است. «به دلیل اینکه میانگین و آمار قبولی مهم هست، وقتی معلمان نمره واقعی رو به دانش آموز می دهند؛ استعدادها، لیاقت ها و درجه بندی ها رو با حساسیت رعایت می کنند، میانگین نمرات پایین می آید، آن وقت از شما می خواهند که گزارش کتبی دهید؛ که چرا نمرات شما پایین است؟ آموزشگاه تایپ ده انگشتی : آموزش تایپ فارسی یا آموزش تایپ انگلیسی در دنیای امروز که همه کارها با کامپیوتر انجام می شود امری مهم و اجتناب ناپذیر است. نمونه سوالات فنی و حرفه ای ICDL شامل مهم ترین سوالات مباحث مهارت های هفتگانه کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته می باشد که دریافت آن ها برای گرفتن مدرک ICDL فنی و حرفه ای واجب و لازم می باشد. آموزشگاه نرم افزار های آفیس شامل آموزش ورد ، آموزش اکسل ، آموزش پاورپوینت ، آموزش اکسس ، آموزش اوت لوک : دوره آموزش کاربردی نرم افزارهای Microsoft Office شامل آموزش کاربردی نرم افزار Word فشرده ، آموزش کاربردی نرم افزار Excel پیشرفته ، آموزش کاربردی نرم افزار PowerPoint سریع ، آموزش کاربردی نرم افزار Access ، آموزش کاربردی نرم افزار Outlook میکروسافت میباشد.

ادامه مقاله:

https://www.fan-app.ir


تاریخ : دو شنبه 14 تير 1400
بازدید : 692
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

بیش از ۱۰ مرکز خصوصی واکسیناسیون کرونا در هند، اقدام به عرضه واکسن تقلبی کرده‌اند و به جای واکسن کرونا، محلول آب و نمک یا آنتی بادی به متقاضیان تزریق کرده‌اند.

در حالی که پلیس هند اعلام کرده متصدیان این مراکز واکسیناسیون را دستگیر کرده اما چند هزار نفر که در این مراکز اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند هم اکنون در برابر موج جدید کرونا قرار گرفته‌اند.

دولت محلی بمبئی، روز جمعه بیمارستان «شیوام» را مسدود کرده و مجوز آن را لغو کرده. دلیل این اقدام عرصه گسترده واکسن‌های تقلبی در این مرکز درمانی بوده است.

پلیس در حال تحقیق در این باره است که آیا واکسن‌های تقلبی کرونا توسط این بیمارستان تولید شده است یا خیر. مالکان این بیمارستان در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

اوایل سال جاری، این مرکز درمانی به عنوان مرکز خصوصی واکسیناسیون معرفی شد و مجوز دولت برای ایمن سازی مردم در برابر کرونا را دریافت کرد. این مرکز درمانی بیش از ۲۰ هزار شیشه واکسن را در دولت محلی بمبئی دریافت کرد. اگر چه پلیس معتقد است که برخی از این شیشه‌های حاوی واکسن به دست کلاهبرداران افتاده و پلیس گمان می‌کند که ممکن است بیمارستان اقدام به پر کردن مجدد شیشه‌های خالی واکسن با آب نمک کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس هند دست کم از ۱۰ مرکز واکسیناسیون به اتهام کلاهبرداری در حال بازجویی است و این مراکز متهم هستند که ده‌ها هزار دلار از طریق عرضه واکسن تقلبی درآمد کسب کرده‌اند.

واکسن‌های تقلبی که پلیس هند کشف کرده دارای لیبل‌ واکسن «آسترازنکا» هستند اما درون آنها آب نمک یا آنتی بیوتیک پر شده است.


تاریخ : دو شنبه 14 تير 1400
بازدید : 3791
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

همانطور که مطلع هستید استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط به بورس، برای فعالان بازار معاملات و سرمایه، بخصوص افراد تازه کار، امری ضروری محسوب خواهد شد. لازم است به اطلاعتان برسانیم که ایجاد سرمایه و خرید و فروش در بازار بورس، بسیار ریسک‌پذیر بوده است؛ بنابراین برای جلوگیری از خطر از دست دادن سرمایه و یا گرفتن سود بیشتر در معاملات، علاوه بر داشتن دانش و مهارت کافی در این زمینه، استفاده و بهره-بری از نرم‌افزارهای مناسب و مرتبط با بورس، کمک بسیاری را در جهت حفظ سرمایه در معاملات مختلف کرده و احتمال ضرر و زیان را کاهش خواهد داد. در این مقاله قصد داریم به دلایل استفاده از این نرم‌افزارها، انواع مختلف آن و رایج‌ترین آن‌ها در میان فعالان بازار بورس بپردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از نرم‌افزارهای بورس

فعالان باتجربه بازار بورس، با شناخت و دانش بیشتر نوسانات بازار معاملات، در زمینه سرمایه‌گذاری راحت‌تر عمل خواهند کرد و با خیالی آسوده، بودجه و سرمایه خود را در زمان مناسب ترید خواهند کرد. در مقابل، سرمایه‌گذاران تازه‌کار، به دلیل تجربه ناکافی و عدم آگاهی از ترید به موقع و درست و با راهنمایی غلط دیگران، ممکن است ضرر و زیان بسیاری را در بازار معاملات متحمل شوند. بنابراین نیاز فعالان بازار بورس، به یک راه و روش تحلیلی بهتر و مناسب مانند انواع پلتفرم‌های معاملاتی، همواره احساس خواهد شد. نرم‌افزارهای ترید مرتبط با بورس، با تکنولوژی پیشرفته و امنیت بسیار بالا امکان تجزیه و تحلیل بازار معاملات را برای سرمایه-گذاران فراهم نموده و با پی‌گیری نوسانات بازار، ریسک معاملات را به صفر خواهند رساند. به عبارتی دیگر، آن دسته از فعالان بازار بورس که از پلتفرم‌های معاملاتی استفاده می‌نمایند با خرید و فروش به موقع، ضرر کمتری را متحمل شده و در نتیجه سود بیشتری را بدست خواهند آورد.

معرفی پنج نرم‌افزار مرتبط با بورس

  1. نرم‌افزار متاتریدر، به عنوان یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین پلتفرم‌های بورس، در بازار معاملاتی شناخته می‌شود. این نرم‌افزار پرقدرت، با استفاده از بروکرهای بین‌المللی، در جهت پیشبرد معاملات، کمک بسیاری را به سرمایه‌گذاران بازار بورس خواهد رساند. نسخه پنجم متاتریدر با قابلیت و کارایی بیشتر و امکان استفاده از سیستم‌های تجاری خودکار و کپی تریدرها در اختیار سرمایه‌گذارن بورس داخلی، خارجی(فارکس) و معامله‌گران بازار بورس تهران قرار گرفته است.
  2. نرم‌افزار esignal یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای مرتبط به ترید است که عملکرد آن مبتنی بر ویندوز می‌باشد. فعلان بازار بورس از این برنامه برای ساختن شاخص‌های سفارشی بهره می‌برند. باوجود اینکه اندیکاتورهای تکنیکال این نرم‌افزار، نسبت به تریدرها محدودتر بوده است؛ با کمک زبان برنامه-نویسی می‌توان آن‌را به یک پلتفرم کاملا سفارشی،‌ اختصاصی و حرفه‌ای تبدیل نمود.
  3. نرم افزار متااستاک، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تحلیلی بازار بورس، با بیش از سیصد اندیکاتور تکنیکال و قابلیت برنامه‌نویسی می‌باشد.
  4. نرم‌افزار داینامیک تریدر با قابلیت تحلیل‌های تکنیکال، هارمونیک و فیبوناچی بازار بورس داخلی و بین‌المللی ، در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است.
  5. نرم‌افزار آمی بروکر یکی از اولین برنامه‌های تجزیه و تحلیل فنی بازار معاملات بورس، با قابلیت تحلیل-های دراز مدت، کاربری ساده و آسان دراختیار فعالان این حوزه بویژه افراد تازه‌کار قرار گرفته است.

مزایای استفاده از نرم‌افزارهای بورس

  • نصب، دانلود، تنظیمات و کارکرد آسان
  • قابلیت تجاری بالا با پی‌گیری نوسانات بازار و نمودارها
  • انجام اتوماتیک معاملات و بارگزاری اسکریپت
  • دسترسی به نقدینگی بین بانکی با امنیت بسیار بالا
  • نمایش عمق بازار و سازگاری با اتوتریدنگ محیط تست مجازی
  • ایجاد فرصت‌های معاملاتی جدید
  • امکان سوددهی بیشتر و به صفر رساندن ریسک معاملات

 

 

 


تاریخ : جمعه 11 تير 1400
بازدید : 759
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

کی گیاه زعفرانم رو آب بدم؟

این مقاله نهم از سری مقالات کاشت زعفران زعفروش است، قرار شد صفر تا صد مراحل کاشت و داشت و برداشت زعفران رو به طور کاملا رایگان در سایت زعفروش به صورت مقاله و ویدیو و ویس برای شما بزاریم.

نکته مهمی که من تمایل دارم همین ابتدا دوباره بگم، هیچ کدام از این حرف هایی که در این مقالات زده می شود به هیج عنوان ترجمه یا بازنویسی از سایر مطالب اینترنت نیست، و همگی حاصل تجربه کشاورز ها و مصاحبه با آن ها و نیز تجربه خانواده کشاورز خودم در این حوزه هست. و انتظار دارم که قدر این مطالب که به رایگان به شما می رسد رو بدونید.

زعفران یک گیاهی هست که به طور معمول نیاز به 4 آب داره، که بعضا در شهر هایی که در دی و بهمن و اسفند بارندگی و برف زیادی باریده این اب به 3 آب تقلیل پیدا می کنه. اما اگر بارندگی متوسط بوده نیاز به 4 آب اصلی پیاز زعفران داره.

باورتون میشه گیاهی به این سومندی فقط 4 آب نیاز داشته باشه؟

زمان های آبیار ی زعفران کی هست ؟

اولین آبیاری زعفران

مهم مهم مهم ترین آبیاری شما این آبیاری هست، خیلی خیلی خیلی به حرف هام گوش کنید چون نکات و ترفند های مهم اینکه گل بیشتر برداشت کنید یا نکنید یکی اش توی همین آبیاری هست.

از اهمیت این ابیاری بخوام بگم این هست که اگر می خوای اول گیاه زعفران ات علف سبز در نیاره و عایدی بیشتری جواب بده زمان این ابیاری رو رعایت کن!

در مناطق سردسیر اواخر شهریور هفته اول مهر زمان ابیاری هست بهتر بگم. هر وقت زمین تون رو کندید و دیدید پیاز زعفران تون 4-5 سانت تیزغانه زده یعنی موقع ابیاری رسیده.

در مناطق گرمسیر اواخر مهر زمن ابیاری شون هست، و باز روشن تر بگم هر وقت اختلاف دمای شب و روز به 13-15 درجه رسیده باشه.

اگر این ابیاری زود تر یا دیر تر اتفاق بیفته اول برگ های گیاه زعفران تون بیرون می یاد بعد گل هاش و عایدی اش هم کمتر هست اینجوری!

دو نکته بسیار مهم در اولین آبیاری

سله شکنی انجام بدید بعد از گذشت 7 روز از آبیاری، یعنی خاک روی زعفران را باید شخم بزنید اما نه اونقدر شخم عمیقی که به پیاز ها اسیب برسد. در جلسه سله شکنی با این فرآیند بیشتر می تونید آشنا بشید.

عمق آبیاری عمیق باشه، که کل پیاز های زعفران بهشون اب برسه ،برای زمین های کشاورزی که غرقابی آب باید بدید، برای گلدان و بافچه هم اونقدری اب بدید که بدونید به همه پیاز ها اب رسیده باشه.

دومین آبیاری زعفران ( زاچ آب زعفران)

آبیاری دوم زعفران: که بهش زاچ آب گفته میشه بعد از فصل گلدهی زعفران هست که  20 روز بعد ازگلدهی زعفران اتفاق می یفته؛ اواخر آبان یا اواخر آذر اتفاق می یفته.

برای اینکه سال بعد پیاز های زعفران درشت تر بشند و گل های بیشتری رو به ما بدن، باید محلول پاشی کنید و مواد مغذی رو بهش بدید مثل چی ؟

مثل کود 3 بیست (20-20-20)، ما این کود رو روی برگ ها محلول پاشی می کنیم چرا که پیاز زعفران از طریق برگ هاش هست که توی این مدت تعذیه می کنه و موارد معدنی رو جذب می کنه. در اهمیت این آبیاری همین قدر بگم که هر گلی زدید به سر خودتون زدید هر چی در این آبیاری بتونید زمین و پیاز زعفران رو تقویت کنید سال بعد نتیجه زحمت خودتون رو می بینید.

سومین آبیاری زعفران کلش آب

آبیاری سوم زعفران : سومین آبیاری که گیاه زعفران نیاز داره بهش کلش آب می گند و زمان اش اسفند ماه هست، اگر در شهری هستید که بارندگی اش خوب هست نیازی به این آب به اون صورت ندارید، ولی اگر بارندگی تون کم بوده و یا گلدون توی خونه بوده و بهش اب بارون نرسیده باید اب اسفند رو بهش بدید.

که باز هم همراه آبیاری می تونید بهش از همون کود 3 بسیت بهش بدید.

چهارمین آبیاری زعفران زرد آب

آبیاری چهارم زعفران :  چهارمین آبیاری که بهش زرد آب گفته میشه ، با زرد شدن برگ های گیاه زعفران باید این آب آخر بهش داده بشه؛ زمان اش تقریبا  اواسط یا اواخر فرودین هست.

این آبیاری اخرین ابیاری زعفران هست و دیگه بعد از این اب پیاز زعفران به خواب می ره و دیگه نباید به هیچ عنوان شما بهش اب بدید، چرا که باعث پوسیدگی و به هم ریختن خواب پیاز زعفران میشه.

در جلسه بعدی درباره مبارزه با آفت های زعفران و سله شکنی زمین می پردازیم.

خرید پیاز زعفران برای کاشت در گلدان و باغچه خونه [ همین الان کلیک کن]

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com