عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 24 آذر 1402
بازدید : 326
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


آیا می توانیم ماشین ظرفشویی را با آب گرم کار کنیم؟ این مقاله به این موضوع می پردازد که آیا می توانید ماشین ظرفشویی خود را به جای آب سرد با آب گرم روشن کنید. هیچ کس پاسخ قطعی برای این سوال ندارد، حتی تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی، برخی ادعا می کنند که مصرف انرژی را ارزان تر می کند و برخی دیگر می گویند بهتر است از آب سرد استفاده کنید، اما در این مقاله به صورت کاملا تخصصی به این موضوع می پردازیم. ما آن را توضیح خواهیم داد. برای تو

آیا ماشین ظرفشویی به حمام متصل است یا سرد؟

اکثر ماشین های ظرفشویی موجود در ایران برای آب سرد طراحی شده اند و در دستورالعمل استفاده ذکر شده است که باید به آب سرد متصل شوند. اکثر مردم آن را به منبع آب سرد وصل می کنند و به خوبی کار می کند.

ماشین ظرفشویی به آب سرد متصل است. اما قطعه ای در داخل ماشین ظرفشویی وجود دارد که آب را برای ظروف بسیار کثیف تا 85 درجه گرم کرده و آنها را استریل می کند. به همین دلیل این یک قانون است که ماشین ظرفشویی باید به آب سرد متصل شود.

یعنی به هیچ وجه نمی توانیم ماشین ظرفشویی را به آب گرم وصل کنیم؟

توجه داشته باشید که برخی از ماشین های ظرفشویی دارای برنامه پیش شستشو با آب سرد هستند و همچنین می توانید با این برنامه میوه ها و سبزیجات را بشویید و اگر می خواهید به این گزینه ادامه دهید لطفا ظروف را با آب سرد بشویید.

اما اگر باز هم می خواهید ماشین ظرفشویی را به آب گرم وصل کنید، باید بگویید بله، در برخی موارد می توانید ماشین ظرفشویی را به آب گرم وصل کنید. اگر می خواهید ماشین ظرفشویی را به آب گرم وصل کنید، در نظر داشته باشید که در برنامه های شستشوی لیوان و شیشه های حساس، آب تا 40 درجه گرم می شود. و در برنامه های اتوماتیک آب تا 55 درجه گرم می شود بنابراین باید این عناصر را در نظر گرفت.

شرایط اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

اگر آب گرم خانه از دیوار آب گرم تامین شود، نمی توانید ماشین لباسشویی را به آب گرم وصل کنید، زیرا نمی توانید دمای آب را کنترل کنید. اما اگر از پک دیواری یا آبگرمکنی استفاده می کنید که می تواند دمای آب را کنترل کند، می توانید طبق برنامه ماشین ظرفشویی ماشین ظرفشویی را به ورودی آب گرم متصل کرده و آب گرم روی پک دیواری را کنترل کنید.

به همین ترتیب، اگر از برنامه ظروف ظریف با 35 درجه استفاده می کنید، درجه پک دیواری را روی 30 و اگر از برنامه معمولی 55 درجه استفاده می کنید، پک دیواری را روی 45 درجه تنظیم کنید. به این معنی که درجه پک دیواری باید همیشه کمتر از درجه برنامه باشد و در هر صورت با استفاده از برنامه های با گریدهای بسیار بالا تنظیمات ورودی و پک آب گرم نباید بیشتر از 50 درجه باشد. اگر نمی توانید این شرایط را فراهم کنید، نباید ماشین ظرفشویی را با آب گرم وصل کنید. برای تعمیرات ظرفشویی بوش با نمایندگی بوش تماس بگیرید.


با این حال، به یاد داشته باشید، اگر ماشین ظرفشویی را به منبع آب گرم وصل می کنید، باید از شلنگ ورودی آب گرم استفاده کنید.

مزایا و معایب استفاده از ماشین ظرفشویی آب گرم چیست؟

فواید

این فقط باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود زیرا ماشین ظرفشویی هایی که در برنامه دمای بالا قرار دارند انرژی زیادی برای گرم کردن آب مصرف می کنند، بنابراین مقداری از آب گرم از مخزن می آید، بنابراین برق کمتری وجود خواهد داشت. با این حال، نمی توان نتیجه گرفت که چون استفاده از آب گرم بسیار موثر است، تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی استفاده از آب گرم را توصیه می کنند.

معایب

اگر آب ورودی بیش از 50 درجه باشد، می تواند به سیستم فیلتر تعبیه شده در سینک آسیب برساند، بنابراین از آب داغ استفاده نکنید. درک من این است که شما باید ماشین ظرفشویی را به ورودی داغ وصل کنید. دمای آب گرم نباید بیشتر از 50 درجه باشد که بهترین حالت برای آب گرم در اکثر خانه ها است. اگر خیلی داغ شود برای ماشین ظرفشویی خطرناک نیست و شیر برقی و ورودی آن را از بین می برد، اما ممکن است به ظروف آسیب برساند، پس باز هم می گوییم که باید ماشین ظرفشویی را به آب سرد یا لوله کشی آب سرد وصل کنید. در دسترس نیست. سعی کنید لوله های آب را نصب کنید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com